۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۸۰۴۹۰
آیت الله اراکی:

تا زمانی که نگاه مسؤولان به غرب باشد مشکلات حل نخواهد شد| دلار باید از چرخه معاملات کشور حذف شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که اجرای اقتصاد مقاومتی بت ظلم آمریکا را می شکند، تأکید کرد: تا زمانی که نگاه مسؤولان به غرب باشد مشکلات حل نخواهد شد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی ظهر امروز در درس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه معصومیه(س) با اشاره به این که مشکلات موجود در کشور نتیجه سستی در اجرای فرمان خداوند است، گفت: هر کجا در کشور با مشکل مواجه شدیم به خاطر این بود که در اجرای فرمان و امر خداوند کوتاهی شد؛ این که رهبر معظم انقلاب مدام بر مسأله اقتصاد مقاومتی تأکید می کنند به این خاطر است که خداوند در قرآن کریم فرموده است «انتم الاعلون ان کنتم مؤمنین»، بر این اساس اگر به فرمان خداوند عمل کنیم، شکی نیست که در همه عرصه ها پیشرفت خواهیم کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مسؤولان ما باید بپذیرند که در برخی از عرصه ها ضعف ایمان داشته اند و از خود سستی نشان داده اند و باور نکردند که حکم خداوند بهتر از حکم غربی ها است؛ برخی مسؤولان در عرصه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به جای رجوع به احکام الهی به سراغ نسخه های غربی رفتند و به ما نیز گفتند شما به مقتضیات روز آشنا نیستید، غافل از این که خداوند از همه ما نسبت به مقتضیات روز آگاه تر است.

اگر بخواهیم می توانیم بیش از 2 تا 3 میلیون شغل ایجاد کنیم

وی با اشاره به این که ما باید در پی تحقق اقتصاد مقاومتی و کشف استعدادهای انسانی و طبیعی باشیم، ابراز داشت: ما اگر بخواهیم می توانیم بیش از 2 تا 3 میلیون شغل ایجاد کنیم، اما این کار هنوز محقق نشده است، چون چشم مسؤولانمان به دست غربی ها است؛ اگر چشممان به خارج باشد هیچ کاری درست نشده و هیچ استعدادی شکوفا نمی شود.

به گزارش رسا، آیت الله اراکی با تأکید بر این که وابستگی اقتصاد کشور به دلار باید از بین برود، عنوان کرد: ما باید دلار را از چرخه معاملات حذف کنیم؛ اصلاً خرید و فروش دلار در این مملکت باید ممنوع شود؛ من معتقدم که باید به پول حقیقی بازگردیم، زیرا پول اعتباری امروزی کلاهبرداری است و آمریکا امروزه با پول قلدری همه ثروت دنیا را جمع می کند و به آن ها کاغذ می دهد؛ این پولی که در حال حاضر به عنوان دلار معرفی می شود، پول نیست، این قلدری است، زیرا آمریکا می گوید به کشورها دلار می دهم و کشورها باید فلان مقدار در برابر آن به ما بدهد، حال جای سؤال است که ما بپرسیم این دلار از کجا آمده و چه اعتباری دارد؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اضافه کرد: بدهی های آمریکا بیشتر از درآمدش است و در حقیقت بدهکارترین مملکت و فقیرترین ممالک این عالم امروز آمریکا است و این ما هستیم که با خرید دلار اعتباری او را قدرتمند می کنیم؛ اگر ملت های جهان در برابر دلار تسلیم نشوند، خواهیم دید که آمریکا چه وضعیت نابسامانی دارد؛ این درست نیست که قبول کنیم ثروتمان را به آمریکا بدهیم و دلاری که هیچ پشتوانه اعتباری ندارد را از او بگیریم.

اجرای اقتصاد مقاومتی بت ظلم آمریکا را می شکند

وی تصریح کرد: ما باید مردم دنیا را آگاه کنیم، بر روی پای خود بایستیم و با کمک همدیگر دلار را حذف کنیم و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم؛ مردم و ملت ایران قرار است به الگویی برای جهان معرفی شوند تا جهان نیز از ایران درس درهم شکستن اسطوره های ظلم و جنایت را بیاموزند؛ امروز شکستن بت ظلمی که آمریکا مجسمه آن است، از طریق همین اقتصاد مقاومتی ممکن است.

آیت الله اراکی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته های نگرش به درون مطرح کرد: باید کمیته هایی تشکیل شود که با توجه به ظرفیت های داخلی ایجاد اشتغال کنند؛ دولت می تواند از طریق پشتیبانی مشاغل خانگی، ساختن استراحتگاه های بین راهی، درآمدزا کردن روستاییان و مواردی از این قبیل میلیون ها شغل ایجاد کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که کار معمولی برای حل مشکلات کشور کفایت نمی کند، گفت: امروز مسؤولان باید جهادی عمل کرده، استعدادها را شکوفا کنند و از این طریق وضعیت معیشتی مردم را بهبود بخشند.

وی با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی، امام زمانی است، بیان کرد: اگر حاکمان و مسؤولان اجرایی و قضایی از فرمان امام زمان(عج) تخطی کنند، شکی نیست که خداوند او را تنبیه کرده و سرانجام گردونه این نظام او را کنار خواهد گذاشت.

کار حوزه علمیه تحصیل علم به فرمان خداوند و تلاش در جهت اجرای آن است

به گزارش رسا، آیت الله اراکی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان این که کار حوزه علمیه تحصیل علم به فرمان خداوند و تلاش در جهت اجرای آن است، گفت: هر جامعه ای چه جامعه دینی  و یا سکولار به وجود فرمانروا نیاز دارد، زیرا اگر غیر از این باشد فساد همه آن جامعه را فراخواهد گرفت؛ مراد از فساد نیز فروپاشی و به هم خوردن نظم موجود در مسائل جامعه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: جامعه اسلامی فرمانروایی خدا را می پذیرد و معتقد است در جامعه باید فرمان خدای متعال اجرا شود؛ باید گفت تنها کسی می تواند فرمانروایی جهان را به دست بگیرد که آن را آفریده است، زیرا او به همه چیز آگاه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: مشکل جوامع اسلامی با سایر جوامع همین است که ما می گوییم فرمان به دست خداوند است و باید از امر او اطاعت کرد، زیرا تنها خداوند و کسانی که از جانب او جواز دارند، می توانند فرمانروایی جوامع بشری را مدیریت کنند.

وی با اشاره به این که ما در حوزه به دنبال این هستیم که امر خداوند و فرانروایی او و خلفایش در جامعه بشری را تبیین کنیم، ابراز داشت: فقه به تمام معنا سیاسی است، زیرا در فقه سیاست اسلام تبیین می شود؛ حتی کسی که کتاب صلاة را تدریس می کند در حقیقت دارد سیاست های خداوند را تبیین می کند.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: همه مردم دنیا در اعمال  خود از یک سیاست و فرمان تبعیت می کنند، منتها در جوامع غیر اسلامی قانون و سیاستشان بر اساس مادی گرایی و ظلم طراحی شده، اما فرمان فرمانروای ما حق و عدالت است؛ این اشتباه است که کسانی بگویند از کتاب صلاة و زکات حرف زدن، ربطی به سیاست ندارد، زیرا همه حوزه ما سیاسی است؛ امامان و پیشوایان ما فرمان خدا را تبلیغ و اجرا می کردند، پس همه آن ها سیاستمدار بوده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بشریت در همه حال نیازمند فرمانروایی خداوند و فقه است، بیان کرد: امروز برای اجرای امر خداوند نیازمند مجری هستیم و حوزه کارش همین است که مجموعه فرمان های الهی را بشناساند و مجریان حکم الهی را تربیت کند؛ کار فقها تنها این نیست که حکم الهی را استنباط کنند، بلکه آن ها باید مجریان حکم الهی نیز باشند.

وی بر ضرورت خودسازی و مؤدب شدن به آداب دینی از سوی طلاب و حوزویان تأکید کرد و یادآور شد: ما وظیفه داریم ابتدا حکم خداوند را بر خودمان جاری کنیم، زیرا عادل آن کسی است که امر خدا را ابتدا بر خود اجرا کند./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات